Rusland nu

Nieske 25 september 2022
Heel blij was ik toen ik mee mocht doen met de leesclub over Osipov. Vooral omdat het me erg aantrok om een eigentijdse Russische schrijver te lezen, maar ook omdat ik blij was met een beetje begeleiding hierbij. Dit boek bleek prima te lezen, het is een typisch Russische schrijver maar ook echt iemand van deze tijd gelukkig. De verhalen waren erg wisselend, het ene las ik met meer plezier dan het andere. Maar het is me nergens tegen gaan staan. Ik vond het leuk om dwars door alle verhalen heen toch echt de schrijver te herkennen, en ik ga zeker meer van hem lezen! Hij heeft een geheel eigen toon en stijl. Wat ik ontzettend knap vind (en waar ik nog over na aan het denken ben) : de relatie met de 'klassieke' Russen en deze eigentijdse Osipov. Er zijn duidelijk overeenkomsten maar ook verschillen. Een mooi boek dat ik zeker kan aanraden aan iedereen die aarzelt om dit boek te gaan lezen: DOEN!!!

Meer recensies van Nieske