Het boeiende van terugblikken op je zestigste!

Nieske 23 oktober 2019
Afgelopen weken las ik het boek Kruisverbanden. Omdat ik deze maand zestig word, herkende ik veel van het beschrevene. Maar grappig genoeg toch ook heel veel niet. Dat maakt maar weer eens duidelijk hoe verschillend levens verlopen. Ik heb het boek met plezier gelezen, maar af en toe toch ook met wat ergernis. Ik denk (maar ja, geen deskundige hoor) dat het boek niet of nauwelijks geredigeerd is. Veel zinnen lopen scheef, een kleinigheidje om eruit te halen maar dan moet het wel gebeuren! Mijn 'tip' aan de schrijfster is dan ook: laat het redigeren door een deskundige op dit gebied. - ik zit nu even stukjes opnieuw door te lezen om een voorbeeld te vinden, en wil het eigenlijk wel opnieuw lezen! Dat is een goed teken, ik zou een nieuw boek van de schrijfster zeker ook willen lezen.
Om terug te komen op de titel: ik vond het vooral interessant om mijn eigen levensloop naast die van de schrijfster te zetten, en te zien hoe enorm groot de verschillen zijn, met daarnaast toch ook zeker de duidelijke overeenkomsten. Dank voor het schrijven van dit boek, en ook dank aan Hebban voor het krijgen ervan. En voor alle zestigers, of bijna-zestigers: lees dit boek!!!

Meer recensies van Nieske