het is ramadan !

Nikkileest 24 maart 2024
Ieder jaar ben ik op zoek naar manieren om kinderen uit mijn klas kennis te laten maken met de ramadan. Met name omdat het soms lastig uitleggen is aan kinderen die er totaal niet mee bekend zijn. Toen ik wist dat dit boek ging uitkomen, kon ik niet wachten om het zelf te lezen en voor te lezen.

De auteur zorgt er voor dat er op een speelse wijze kennis gemaakt wordt met de ramadan en alles wat daar bij komt kijken. Dat de ramadan bijvoorbeeld meer is dan het vasten. Mijn leerlingen hebben regelmatig gegrinnikt als ik een term verkeerd uitsprak tijdens het voorlezen. De uitleg van de termen en alles wat bij de ramadan komt kijken was niet alleen leerzaam voor de kinderen maar het gevoel van herkenning en de trots die ik zag bij leerlingen vond ik fantastisch. Het verhaal bevat meer dan ‘alleen’ de uitleg over de ramadan maar is ook een enorm liefdevol verhaal over vriendschap. Het verhaal wordt ondersteund door illustraties die erg leuk zijn!

Een echte aanrader en ik pak het dan ook zeker weten volgend jaar weer uit de kast!

Meer recensies van Nikkileest