Fantastische thriller

Oscar 23 juli 2023
Toen vorig jaar de luxe editie van Misery uitkwam ter ere van Stephen King zijn 75ste verjaardag moest ik die meteen kopen van mijzelf, zeker gezien het feit dat ik hem nog niet eerder heb gelezen. Ik heb ooit lang geleden wel de film gezien die ik al fantastisch vond, maar het boek vindt ik zelfs nog beter.
Als Paul Sheldon een zwaar auto-ongeluk krijgt en daarna gered wordt door Annie komt ie pas echt in een regelrechte nachtmerrie terecht die zijn weerga niet kent. King zet deze twee personages grandioos neer en weet de spanning goed over te brengen die Paul de hele tijd voelt in het verhaal. Misery is geen moment saai en blijft boeien tot het eind, extra pluspunt is dat deze speciale uitgave supermooi in je boekenkast staat.

Dit is alweer het elfde boek wat ik van deze meesterverteller heb gelezen en voor mij is dit de beste die ik tot nu toe heb gelezen. En dit smaakt zeker naar nog meer....
Sterren die ik aan de boeken van Stephen King heb gegeven:
De scherpschutter 2*
Gwendy's knoppenkist (Richard Chizmar) 2*