feit, fictie of toch een mythe

Oscar 10 augustus 2023
Wauw wat een geweldig boek.

Van J.D Barker ben ik al een fan sinds het geweldige horen, zien, zwijgen dus toen ik hoorde dat er in 2018 in het Engels Dracul was uitgekomen een boek wat zich afspeelt voor de gebeurtenissen in Dracula kon ik bijna niet wachten op de Nederlandse vertaling. Ook ben ik al vanaf jongs af aan gefascineerd door Vampiers en Dracula is natuurlijk de opper Vampier kortom van dit boek had ik vooraf hele hoge verwachtingen zeker ook omdat Dacre Stoker (de achterachterneef van Bram Stoker) heeft meegeholpen met de totstandkoming van het boek. En ik kan nu al verklappen dat het boek zelfs ver boven mijn verwachtingen is uitgestegen.

Ongeacht dat Dracul 491 pagina's heeft blijft het verhaal boeien tot het einde. Daar komt nog bij dat door het interessante plot, de schrijfstijl van de schrijvers en de personages waar je helemaal in op gaat het boek heerlijk weg leest. En aan het einde van het boek is de vraag is Dracula wel een mythe of is het misschien toch fictie, verzonnen door de schrijvers of berusten deze gebeurtenissen toch op waarheid. Kortom dit is een huiveringwekkend griezelig verhaal wat ik verslonden heb en wat ik iedereen kan aanraden, zeker als je geïnteresseerd bent in Vampiers of als je de andere boeken die Barker geschreven heeft goed vond. Ik raad wel aan om zeker ook het nawoord te lezen want dan kom je nog wat meer te weten over de familie Stoker.

Meer recensies van Oscar