Minder dan Val maar leest lekker

Oscar 04 februari 2023
Na dat ik voor de Hebban thrillerprijs Val heb gelezen kon het natuurlijk niet uit uitblijven dat ik het eerste deel in de serie ook moest lezen. In de zaak Magritte Krijg je meer te horen over wat het verlies van de vrouw van Alex Berger met hem doet en waarom hij op non actief is bij de recherche. Maar als er een vreemde moord wordt gepleegd, wil hij toch weer zijn steentje gaan bijdragen.

Dit boek is in 2017 het Magritte jaar uitgekomen en Magritte is ook in het boek geweven door de schrijver. De schrijfstijl is zoals altijd bij Coppers goed verzorgd en het leest erg lekker. Het plot vond ik helaas wel wat minder dan bijvoorbeeld in Val en ik vond dat Berger en Cavani niet heel goed uit de verf kwamen. Ook had er wel wat meer spanning in mogen zitten, want dat laat nu wel erg te wensen over.

Conclusie: dit is een leuk begin van de serie, maar is wel een stuk minder dan Val. Ik ben wel erg benieuwd naar het boek offer de derde in de serie, waar veel mensen erg lovend over zijn bij Hebban.

Meer recensies van Oscar