Wat een geweldige serie

Oscar 19 augustus 2023
Dat Chris Carter een geweldige auteur is dat bewees hij al met zijn vorige boeken (handtekening van het kwaad, gezicht van het kwaad en jager in de nacht) maar dat daadwerkelijk al zijn boeken (inclusief dit boek) tot nu toe van mij 5* krijgen dat is uitzonderlijk, meestal zit er wel ergens een minder deel tussen.

Zonder iets te verklappen kan ik wel zeggen dat het lijkt alsof elk nieuw boek van hem nog gruwelijker wordt, nog bloederiger en hij bedenkt toch steeds weer nieuwe martel methodes waar andere schrijvers waarschijnlijk nog geeneens over zouden dromen. De hoofdpersonages Robert Hunter en Carlos Garcia zijn wederom geweldig, maar ik vindt dat Chris de bijrollen ook mooi heeft neergezet en je leeft eigenlijk met iedereen mee. Het plot is zoals gezegd gruwelijk, zeer spannend en heeft een ontknoping die ik niet had zien aankomen, ook is er soms ruimte voor een komische noot en dat maakt dat ik zelfs af en toe moest grinniken. Je merkt ook dat hij weet waarover hij schrijft en dat zijn voormalig werk als forensisch psycholoog hem daarbij helpt.

Tot slot nog een paar opmerkingen:
- Dit boek is uitermate geschikt voor de echte thrillerlezer die niet bang is voor wat martelingen hier en daar.

- De boeken van Chris Carter zijn meer dan prima afzonderlijk te lezen en je hoeft dan ook niet het voorgaande deel gelezen te hebben. Al raad ik wel aan om ze allemaal te lezen want het is echt een geweldige serie.

Meer recensies van Oscar