De minste van Koch

Oscar 14 juli 2023
Ik ben zelf totaal niet koningsgezind en was ook erg benieuwd naar dit boek. Maar dat had ik liever niet gehad want dit was eigenlijk een boek wat meer dan 5 uur van mijn leven verspild heeft. Ik dacht dat het boek een leuke satire zou zijn over het Koninklijk huis maar ik vond er niks grappigs aan en ik had ook moeite om het verhaal te volgen, en dat terwijl Koch juist bekend is om zijn vlotte pen (zie het diner en zomerhuis met zwembad). Je merkt dat Koch de personages enigszins verzonnen heeft maar merendeel gepersifleerd heeft van bestaande personen in het koningshuis.

Ik blijf wel een fan van Herman Koch door zijn Jiskefet typetjes maar als schrijver kan hij mij nog niet echt bekoren.

Het Diner 3*
Zomerhuis met zwembad 2*