Troostkind

Pammie 11 augustus 2021
Afgelopen week las ik het boek Troostkind van Loes den Hollander. Het was een tijd geleden dat ik iets van haar las maar Loes behoort zeker tot een van mijn favoriete schrijfsters. Dit om verschillende redenen, allereerst lezen de boeken gewoon heerlijk weg en eigenlijk word je vanaf het begin al het verhaal ingezogen. Maar ook is er veel herkenbaar. In dit boek gaat het over het gezin van Velzen, zij hebben hun jongste dochtertje door een ongeluk verloren en moeder Astrid, vader Charles, grote broer Bjorn en zus Jolien gaan allemaal op hun eigen manier met dit verlies om. Bjorn is altijd al een buitenbeentje geweest en heeft eigenlijk enkel met zijn moeder een hele goede klik, maar hoe ver ga je als moeder als er allemaal dingen in je gezin en daarbuiten gebeuren om je kind te beschermen? Ook wordt er door moeder teruggeblikt op haar jeugd, de band met haar moeder en het geloof waar zij bij aangesloten was (Jehova) en het verdriet wat dit allemaal met zich meebracht. Ik vond het een heerlijk (vakantie)boek (en als moeder van ook drie kinderen) best wel heftig zo af en toe en op het eind ook weer gruwelijk spannend. Vijf sterren van mij.

Meer recensies van Pammie