Chercher la femme

Phluffy 19 januari 2022
Joop Hamelink en zijn maat Theo de Rooy, die rechercheur is bij de afdeling Zedendelicten krijgen te maken met een ingewikkelde zaak, waarbij Joop zelf ook betrokken blijkt te zijn. Uit zoeken wie de waarheid vertelt en wie er liegt, als de betrokkenen om de hete brij heen draaien., ga er maar aan staan! Richard, Joops vader speurt ijverig mee, hij is een kei in computerzaken. Maar hij is ook een oude, kwetsbare man, Joop weet dat hij dat niet moet vergeten!
Joop gaat samen met Theo op zoek naar de betrokkenen om met hen te praten, om een antwoord te vinden op al die vragen die ze moeten zien te beantwoorden en intussen de zorgen om het thuisfront, het is een zware tijd voor Joop.

De twee vrienden zijn de tegenpolen van de veelal gelikte, stoere speurders in doorsnee thrillers. Zij zijn zeker net zo gedreven, maar tegelijk ook zo gewoon. Rouwdouwers zijn het, mannen van actie, die eerder handelen dan nadenken en plannen. Dat maakt hen alleen maar sympathieker.
Ook hun privéleven is ‘normaal’, niet probleemloos, dat niet, maar hun achtergrond is herkenbaar voor de lezer. Bovendien is ook in dit boek de couleur locale aanwezig. Met Joop en Theo doorkruisen we Terneuzen en omstreken, we gaan zelfs de grens over.

Met een achterliggend ‘Cherchez la femme’-element, een beetje reclame af en toe en mooie zinnen als ‘hun ogen schampten elkaar’, is ook deze Eye-witnessthriller met veel spannende scènes een aanrader!

Meer recensies van Phluffy