Heerlijke feelgood

PhoebesMysticalReads 29 februari 2024
Wat heb ik genoten van dit boek! Een heerlijke feelgood die fijn wegleest, boordevol humor maar het heeft toch ook een serieus kantje.

Ik hou van de positiviteit en het enthousiasme van de hoofdpersonages (Lara en Boyd)! Bij elke dialoog weer had ik een lach op mijn gezicht en ging ik stuk om hun grapjes. Ik vond het heerlijk om te lezen hoe ze beide direct hun oog lieten vallen op hun interessante en knappe buurman in de straat. Vooral de ontmoeting tussen Thijs en Lara toverde een glimlach op mijn gezicht. Ook de andere personages konden mij bekoren, Bas en Mick vond ik elk op hun eigen manier zeer tof!

Het verleden van Thijs vond ik best heftig en ik leefde enorm met hem mee. Ik zou net zoals hij ook willen weten wat er exact gebeurd was en wie ervoor verantwoordelijk is. Toen hij zijn verhaal deed moest ik toch een keer slikken. De connectie die hij opbouwt met Lara waardoor ze beiden hun verleden met elkaar delen vond ik heel mooi om te lezen. Ik hou van de groei die ze beiden, maar vooral Thijs, doormaken.

Wat me vooral enthousiast maakte is dat het zich afspeelt in Maastricht! Als Limburger vond ik dit zo'n leuk detail. De omschrijvingen waren levendig en het was onwijs gaaf dat Mienke af en toe gebruik maakte van het dialect!

Mienke hanteert een zeer aangename schrijfstijl en afwisselend met de korte hoofdstukken zorgt dit ervoor dat je door het boek heen vliegt.

Meer recensies van PhoebesMysticalReads