Een boek met gevoel

@piggybookride 30 januari 2023
Al op het moment dat ik de titel langs zag komen op Hebban wist ik dat ik het boek zou gaan lezen. Stof tot zwijgen intrigeerde mij, de rustige kleuren op de cover geven een wat treurige, maar ook dromerige indruk.
De hoofdstukken wisselen het heden en verleden af en het verleden wordt in het heden besproken. Zo komen de gevoelens goed tot hun recht en het geeft het verhaal een extra diepte. De beeldende manier van schrijven zorgt ervoor dat je je in een film waant, het voelt vlot en meeslepend.
De karakters worden waar nodig goed uitgediept en bepaalde feiten worden weggelaten om zo meer lagen van mysterie in het verhaal te creëren. Feiten en fictie zijn mooi verweven, fijn dat achterin het boek nog het een en ander verduidelijkt wordt.
Heel goed geschreven, ik heb er ontzettend van genoten.

Eén waarschuwing is wel op zijn plaats... Eenmaal begonnen in dit boek laat het je niet los, tot het verhaal volledig is uitgelezen.

Meer recensies van @piggybookride