Verborgen boodschap in het volle zicht

@piggybookride 30 oktober 2023
Enige weken geleden viel dit boek eindelijk op mijn deurmat. Dit is het derde verhaal dat ik lees van Janine Keijser en met 'Beproevingen' heeft ze de lat hoog gelegd voor haarzelf.

De eerste indruk was al goed. Een mooie stevige paperback met goed kwaliteit papier. Hier houd ik van. Dit betekent dat je kunt lezen zonder de rug te breken. Fijn! De cover spreekt tot de verbeelding, ik heb mij van tevoren bewust niet veel in het verhaal verdiept om het verrassingseffect te houden.

En een verrassing was het zeker! Totaal anders dan de eerdere delen. Alles komt aan bod. Spanning, raadsels, mystiek, natuur, klimaat, drama... Het verhaal komt snel op gang, zoals we van Janine gewend zijn. Het is goed geschreven, alsof je je in een film waant. De spanning wordt gedurende het boek steeds verder opgebouwd en ze neemt je mee in een wereld vol intriges, waar veel waarheid in schuilt.

Ik heb het verhaal in één zucht uitgelezen, het liet mij niet los. Zelfs daarna ben ik mij gaan verdiepen in de diepere lagen van het verhaal. Over Nederland, de Amazone, de inheemsen en verder wil ik niet teveel verklappen.

Dit boek is een aanrader, maar buiten dat is het een eye-opener. Opgeslagen in brein en hart.

Meer recensies van @piggybookride