Bevat een vleugje Stephen King

@piggybookride 27 oktober 2019
In Beek, een klein dorpje tegen de Duitse grens, waart al meer dan 300 jaar de Wylerheks rond. Niemand buiten Beek weet hiervan en het is aan de bewoners van Beek om dit zo te houden. Niet omdat ze dit graag willen, maar ze hebben eenvoudigweg geen keus. Het is verboden om je met de heks in te laten, iedereen die dit toch doet zal gestraft worden. In de zeventiende eeuw zijn de ogen en mond van de Wylerheks dichtgenaaid om de mensen te beschermen tegen haar gruweldaden. Zodoende is het al jaren rustig... totdat een groepje jongeren het project OYE start.

Goed te lezen boek met een vleugje Stephen King. Eng vond ik het boek niet, daarvoor werd de spanning iets te langzaam opgebouwd. Al moet ik zeggen dat ik qua schrijvers erg verwend ben en een duidelijke voorkeur heb. Het laatste kwart van het boek kreeg ik eindelijk wat meer het griezelgevoel en er hadden wat mij betreft zo 100 bladzijden bij gemogen.
Ik had er in het begin een Young Adult gevoel bij, wat tijdens het lezen met mij meegroeide naar een volwassen horrorboek. Thomas heeft een prettige schrijfstijl, dat makkelijk leest. Ik ga zeker zijn andere boeken aanschaffen (kan niet wachten!). Must Read? YES!!

Meer recensies van @piggybookride