Spannende Science Fiction onder water

Dit is het laatste deel van de Zwijgende Aarde cyclus, bestaande uit J. de Klerk, Revolte, J. Polane, Roest, M. van Ness, Titanium, D. Mathijsen & A. Haen, Tweeleed en J. Klein Haneveld, IJsbrekers.

De voortvluchtige Michelle Dijon is ondergedoken op een kolonie annex mijnbouw naar zeldzame moleculen en enzymen in de zeeën onder het ijs op Europa. Als de Aarde niet langer zwijgt wil de VAHA onderzoeken wat er van haar koloniën over is en zenden een gezant naar Europa. Kan Michelle haar vermomming behouden of wordt ze ontdekt.

Johan zet een spannend verhaal neer. Het zit vol actie en vaart en ik vind zijn meerminnen en mannen mooi weergegeven. Daarnaast horen we eindelijk wat Michelle drijft om alles wat ze heeft gedaan uit te leggen. En dit verhaal heeft voor mij een plus. Het speelt geheel onder water af en heeft de sfeer van Sfeer van Micheal Crichton en de spanning van De afgrond van Orson Scott Card.

Dit vijfde deel sluit de cyclus van de Zwijgende Aarde met een spannend verhaal af. Ik vraag mij alleen af of er nog meer delen zullen volgen, want het smaakt naar meer.

Meer recensies van Princess Marcella