Een Science Fiction Who don it met meer

Dit is het tweede deel van de Zwijgende Aarde cyclus, bestaande uit J. de Klerk, Revolte, J. Polane, Roest, M. van Ness, Titanium, D. Mathijsen & A. Haen, Tweeleed en J. Klein Haneveld, IJsbrekers.

De magistraat Samantha Peeters, de handhavers van de wet op Mars, wordt ingeschakeld om de dood van een meisje in de kolonie Lowelkanaal te onderzoeken. Ondertussen is er een maan onderweg naar Mars om daar het klimaat te verbeteren. Langzaam ontrafeld ze wat ter gaande is in de kolonie, maar lukt ze het om de de moord op te lossen voordat het leven op Mars voorgoed veranderd.

In het eerste gedeelte zet Jasper een interessante who don it neer, Waarna in het tweede gedeelte wordt verhaalt wat er in het verleden gebeurt is waarom Sam als een paria wordt gezien op Mars. En het derde gedeelte gaat over de gevolgen van de inslag. Hij maakt van Sam een heel interessant persoon, met wat er in haar verleden is gebeurt en waarom ze anders is dan ieder ander op Mars. En dat maakt voor m ij het boek lezenswaardig. Niet de who don it, want die had ik snel door, maar juist de strubbelingen die Sam doormaakt en haar uiteindelijke beslissing aan het eind van het boek, maken van dit boek een goed verhaal.

Met dit tweede deel komen we meer te weten over de wereld van de Zwijgende Aarde en zet een heel ander gedeelte van het zonnestelsel in het licht. Het is anders dan deel een, het gaat nu meer om de hoofdpersoon en hoe het verhaal en gebeurtenissen impact op haar hebben. Maar dit smaakt naar meer.

Meer recensies van Princess Marcella