Een menselijke Science Fiction

Dit is het derde deel van de Zwijgende Aarde cyclus, bestaande uit J. de Klerk, Revolte, J. Polane, Roest, M. van Ness, Titanium, D. Mathijsen & A. Haen, Tweeleed en J. Klein Haneveld, IJsbrekers.

Emmelie, die voor een wetenschappelijke stage naar Titan gaat, strand daar als de Aarde zwijgt en zij geen toelage meer krijgt. Om te overleven moet ze uit haar comfortzone komen en zich onder de mensen mengen. Zal het haar lukken om te overleven en hoe zit het toch met haar vriend, de jetsetter Maximiliaan.

Mara zet een interessant verhaal neer. Je leeft mee met Emmelie, die moeite heeft met menselijk contact en niet altijd alle signalen opvangt. En dit is de plus van het verhaal, omdat ze haar zo menselijk neerzet en je meeleeft met haar beperkingen. Verder zet ze het contrast goed neer tussen de rijken en de arme werkende bevolking op Titan, de Las Vegas van de sterren.

Dit derde deel is wederom anders dan de voorgaande delen. Het is meer gericht op de mens en hun gevoelens dan dat het een spannend verhaal verteld. Ik vind het een plus dat ook dit soort verhalen kunnen worden verteld in de Zwijgende Aarde cyclus.

Meer recensies van Princess Marcella