She did it again!

Priscilla 28 mei 2020
Een studente wordt bruut vermoord aangetroffen in het bos. De zaak lijkt snel rond en de dader achter de tralies.

Jaren later krijgen Sara en Will te maken met een incident binnen een zwaar beveiligde gevangenis. In onderzoek naar de toedracht spreken ze een man die beweerd dat er nog steeds vrouwen worden vermoord op de manier van enkele jaren geleden en dat de echte moordenaar dus nooit is opgepakt.

Als er inderdaad een vrouwelijk slachtoffer wordt gevonden waarvan de modus operandi gelijkenissen vertoont met de zaak van jaren geleden, worden Will en Faith door Amanda op de zaak gezet.

In een race tegen de klok wordt het steeds belangrijker zowel de zaken in het verleden als in het heden te onderzoeken. Zullen ze de echte moordenaar vinden of is er een copy cat aan het werk?

‘Verzwegen’ begint met een ijzersterk proloog waarin een student in het nauw wordt gedreven.

Al snel gaan we door naar Will, Faith en Sara en het incident in de gevangenis.

We lezen afwissend over Will en Sara en dat maakt dat je niet alleen de zaak van alle kanten kunt bekijken, maar ook de ontwikkelingen van Sara en Will en hun relatie op de voet kunt volgen.

Karin zou Karin niet zijn, als het proloog niet heel belangrijk bleek te zijn en de onzekerheden schieten van de ene pagina naar de andere.

Wat deze tiende Will Trent thriller anders maakt dan anderen en daarnaast ook nog eens bijzonder, is dat we een switch maken tussen heden en verleden. We gaan weer terug naar de tijd dat Jeffrey Tolliver nog leefde, en dit zorgde er bij mij voor dat deze thriller extra binnen kwam.

Ik heb alle boeken uiteraard gelezen en was groot fan van Jeffrey. Zijn handelen en zijn onderzoek zijn van belang voor de gebeurtenissen in het heden en het is geweldig om weer teruggeworpen te worden in de tijd. Nostalgisch!

Karin heeft ook met deze thriller weer een verhaal neergezet waar je u tegen zegt. Niet alleen heeft ze weer fantastisch onderzoek verricht naar feiten op zowel politioneel als medisch gebied, maar ook heeft ze weer een zeer interessante verhaallijn geschreven met geweld richting vrouwen.

De details zijn gruwelijk en de opbouw van de spanning is wederom weer fenomenaal gedaan.

Als je denkt dat je de zaak rond hebt, kom je wederom voor verrassingen te staan door het geweldige plot dat Karin geschreven heeft.

Over Karin’s schrijfstijl hoef ik niet veel te vertellen denk ik. Dit boek kun je sowieso pas lezen als je alle voorgaande boeken uit de series van Karin hebt gelezen. De boeken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. En daarnaast nodig voor de achtergrond informatie. Dat is mijn mening in ieder geval.

Karin is zoals altijd gedetailleerd, vlot, onderzoekend en fascinerend in haar wijze van schrijven.

Dit is absoluut weer een geweldige thriller en toevoeging op de bestaande serie. Eentje die je absoluut niet wilt missen!

Personages
Een Will Trent thriller zonder Will is natuurlijk geen Will Trent thriller, dus het zal je vast niet verbazen dat hij, Sara en zijn collega Faith Mitchell weer in de picture zijn.

Wat ik mooi en tof vind aan de boeken van Karin, is dat ze niet alleen gericht zijn op de moordzaken waarmee de betrokkenen te maken krijgen.

Ook de verhalen van de personages worden ontzettend goed uitgewerkt.

In de vorige boeken hebben we natuurlijk al veel kunnen lezen over de ontwikkelingen in de relatie tussen Will en Sara. En deze relatie wordt in dit boek absoluut op scherp gezet. Zeker gezien de terugblik naar het verleden.

“Toen ze nog bij Jeffrey was, had ze altijd geweten dat er tientallen, mogelijk hinderden vrouwen waren die even intens van hem zouden kunnen houden als zij. Wat Will betrof was Sara zich er scherp van beust dat zij de enige vrouw op aarde ws die van hem kon houden zoals hij ht verdiende.”

‘Verzwegen’
De ontwikkeling die beide doormaken is duidelijk te lezen in dit verhaal. Zowel los van elkaar als samen. Het maakt de serie en ook dit verhaal extra bijzonder en intens.

In dit boek krijgen we ook een kijkje in het verleden van Sara en Jeffrey ten tijde van hun scheiding. Het werpt een ander licht op hun verleden en dat raakte mij in het bijzonder.

Helaas komen we Lena Adams in dit boek ook weer tegen, en ik besefte mij dat ik nog steeds net zo’n hekel aan haar heb als toen ik haar voor het eerst leerde kennen. Ik ben heel benieuwd wat Karin voor haar nog meer in petto heeft.

Naast de hoofdpersonages heeft Karin ook aan de slachtoffers en de moordenaar geweldig veel tijd besteed. De conclusie zag ik niet aankomen. Tot aan de laatste pagina’s moesten de puzzelstukjes bij mij vallen. Briljant gedaan. Zeker gezien de eigen karakters van alle personages.

Enkele hoofdstukken werden verteld vanuit een slachtoffer wat het verhaal meteen extra spanning gaf en intenser maakte.

Conclusie
The Queen of Crime did it again!

Een geweldige tiende Will Trent thriller met alles er op en er aan! Gruwelijke moorden, gedetailleerde onderzoeken, bizarre details en een angstaanjagende psychopaat als moordenaar.

‘Verzwegen’ heeft het weer allemaal!

Heden en verleden komen bij elkaar in een geweldig, spannend en zinderend plot dat je op het puntje van je stoel doet belanden. Een echte pageturner!

En Karin sluit haar boek af met de belofte van nog meer Will en Sara boeken! Ik kan niet wachten en kijk nu al uit naar volgend jaar! Benieuwd of ze ons gaat verrassen met een stand alone of een vervolg in de serie.

Meer recensies van Priscilla