Gabriel Avery

Priscilla1987 07 oktober 2022
De twaalfjarige wees Gabriel Avery is een briljante zakkenroller, een vaardigheid die hij gebruikt om zijn meestal lege maag te vullen. Op een dag wordt hij gesnapt. Maar in plaats van te worden gearresteerd, wordt hij door de mysterieuze Caspian Rover uitgenodigd om naar Roversborg te gaan – een school voor toekomstige Robin Hoods. Daar worden leerlingen getraind in het openbreken van sloten, oplichterij en vervalsing, allemaal met de bedoeling om de strijd aan te knopen met slechte mensen en daarmee onschuldigen te helpen.
Maar... kun je een dief ooit echt vertrouwen? En hoe meer Gabriel over zijn eigen geschiedenis te weten komt, hoe verwarrender die lijkt. Dit eerste jaar op Roversborg leert Gabriel heel veel over zichzelf – en over vriendschap, eerlijkheid en criminaliteit. Met de wedstrijd die speelt op school en de mysteries die er rondwaren wordt het een jaar om nooit te vergeten!

Wat een verrassend leuk jeugdboek is dit!
Meteen vanaf het begin was mijn interesse gewekt. En die is niet meer weg gegaan. Je wil blijven doorlezen in dit boek en je wil weten hoe dit afloopt.
Er zitten meerdere plottwists in dit boek.
De schrijfstijl is erg spannend, mysterieus en humoristisch.
Ook de personages zijn stuk voor stuk uniek en hebben een eigen aandeel in dit boek.

Gabriel Avery- Zakkenroller eersteklas is het eerste deel van deze spannende trilogie. Het is spannend, mysterieus, avontuurlijk, grappig en origineel.
Familie, school, vriendschappen en misdaad zijn de thema's van dit boek.
Het boek is vanaf ongeveer 9 jaar zelf te lezen. Maar voorlezen kan natuurlijk al eerder.
Ik ben heel erg benieuwd naar deel 2.

Het boek krijgt 4.5/ 5 ⭐️

Meer recensies van Priscilla1987