Zij gaat voor haar

Priscilla1987 15 maart 2024
Dit was mijn eerste kennismaking met de boeken van Alice. Ondanks dat dit boek het derde deel van de Klaverlandcollege serie is, is het boek goed losstaand te volgen.
Alice heeft een vlotte en toegankelijke schrijfstijl en beschrijft de situaties en onderwerpen erg realistisch.
Er zitten actuele en serieuze thema's in dit boek zoals diversiteit, tienermoederschap, acceptatie en vriendschap. Deze actuele thema's zijn herkenbaar voor de jongeren en zijn op een luchtige manier geschreven zodat het de jongeren ook aanspreekt.
Ook de personages komen erg realistisch over.
Hoofdpersonages Guusje en Kim struggelen met hun geaardheid en vinden het lastig om te zijn wie ze willen zijn in angst voor de reacties van andere.
Alice heeft een mooie verhaallijn hierover neergezet met zowel reacties van hun vrienden, familie en school. Heel mooi om te lezen dat ook de leerlingen die eerst een beetje sceptisch waren laten inzien dat je iedereen moet laten zijn wie hij/zij wil zijn en leuk mag vinden die hij/zij leuk vind.
Maar ook dat de leraren en de directeur hierin betrokken worden is een goede zet van Alice.

Zij gaat voor haar is een young adult boek met realistische personages en actuele en herkenbare situaties en thema's die op een luchtige manier zijn beschreven .

" Weetje, als er over jou gezegd wordt dat je een meeloper bent, dat je alles goed vind wat iedereen zegt of vindt, dan weet je dat je iets fout doet. Sindsdien neem ik geen enkele kleur meer aan. Ik wil geen kameleon zijn, ik wil mijn eigen kleur kiezen. "

⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987