De kleur van Colorado

Rachel van der Lee 26 januari 2021 Auteur
Camden Daniels, de hoofdpersoon in 'De kleur van Colorado' van Rebecca Yarros, zou zijn verleden het liefst achter zich laten. Zes jaar geleden keerde hij terug van het slagveld zonder zijn jongere broer. Niemand in zijn thuisstad Alba in de Amerikaanse staat Colorado kon hem dat vergeven, vooral zijn vader niet. Dus vertrok Camden – voorgoed. Of dat dacht hij tenminste. Want als zijn vader begint te dementeren, heeft hij geen keus. Hij gaat terug naar huis. Terug naar het verraad, terug naar de pijn én terug naar Willow, de vrouw die hij nooit heeft kunnen vergeten.

Het verhaal is geschreven in de ik vorm en wordt beleefd vanuit de twee hoofdpersonages, Camden en Willow. De schrijfstijl is prettig, geen lange beschrijvingen van de omgeving, mooie dialogen, maar wel veel herhaling en om elkaar heen gedraai.
Uiteindelijk komen de hoofdpersonages nader tot elkaar en hebben ze zinderende seks. Hierdoor raakt het verhaal toch een beetje zijn diepgang kwijt over de onderwerpen die de schrijfster gekozen heeft.
Scoort voor mij wel een voldoende.

Meer recensies van Rachel van der Lee