Een mooi debuut

Dit verhaal begint meteen met een ontzettend leuke zin en daaropvolgend een goede scène. Het zet meteen een toon voor de rest van het verhaal en neemt de lezer gelijk mee op reis met Roman. De schrijfstijl is vanaf de start goed te volgen en de schrijfster beschrijft de scènes en sferen in het boek heel erg mooi. Als lezer heb je al snel te doen met Roman, vooral doordat de emoties van alle personages heel duidelijk worden gemaakt en je als lezer meteen aan een bepaalde kant wordt gezet. Het verhaal gaat vrij vlot en het kost ook niet veel moeite om erin te komen.

Wel had ik een paar kleine dingetjes tijdens het lezen die ik iets minder vond. Zo had ik graag meer willen zie of weten over zijn gave. Is Roman niet benieuwd of er meer mensen zijn zoals hij? Wat kan hij er allemaal mee bereiken? Hoe maakt het hem zichzelf? En dus ook meer over hoe hij op zoek gaat naar zijn eigen identiteit. Voor mijn gevoel begon dat sterk, maar eindigde het iets minder. Hier had ik best wel meer over willen lezen, omdat ik het concept met de getallen heel erg leuk vind bedacht, maar het voor mij soms iets te veel op de achtergrond ligt om echt een groot ding van het verhaal te zijn.

Daarnaast vond ik het thriller aspect er niet echt inpassen. De moorden kwamen voor mij uit het niets, ook allemaal toevallig bij Roman in de buurt, maar je zag niets over dat er werd gezocht naar een dader. Daarbij vond ik het ook niet met spanning beschreven. Het werd gewoon opgemerkt. Ook kreeg je voor mijn gevoel als lezer helemaal geen hints naar een dader en was het op het einde meer iets van 'Oh, ja, we moeten nog een dader hebben, hier heb je eentje'. Ik denk dat ik het boek zonder thriller beter tot zijn recht zou vinden komen. Voor mij was het paranormale en zijn zoektocht wel genoeg voor een sterk verhaal. Of had Roman met zijn gave meer proberen te doen om een dader te vinden. Misschien wel door de getallen. Ik denk dat daar wel iets moois mee gedaan had kunnen worden.

Naast deze dingen vond ik dit een leuk verhaal om te lezen en ben ik benieuwd naar wat deze schrijfster nog meer in de wereld zal brengen. Ik hoop dat er nog veel meer verhalen aankomen, want deze schrijfstijl is heel fijn om te lezen. Ik vond de aspecten die ik hierboven heb genoemd iets minder, maar dat betekent niet dat ik het verhaal opzich niet leuk vond, want dat is zeker wel het geval. Ik had alleen hier en daar misschien net iets anders verwacht. Maar over het algemeen heb ik genoten van dit verhaal en is het een leuk boek om even tussendoor te lezen. Het leest makkelijk weg en voor je het weet, heb je het boek alweer uit.

{Lees mijn volledige recensie op mijn blog: https://www.raelynlayn.nl/recensies/950573_identiteit}

Meer recensies van Raelyn Rebecca Layn