Mooie toevoeging aan deze serie!

Raelyn Rebecca Layn 16 november 2022
Mijn mening:

Dit boek is geen onderdeel van de ‘hoofdreeks’ (het verhaal van Phaun), maar is wel heel makkelijk tussendoor te lezen, aangezien het toch wel connecties heeft met het hoofdverhaal. Zeker als je een beetje goed oplet bij het lezen en alles vlak achter elkaar aan leest. De schrijfstijl is lekker vlot en trekt je zo door alle verhalen heen, die soms ook met elkaar verbonden zijn, al valt het niet altijd meteen op.

Soms had ik wel een beetje moeite om in het begin van een nieuw verhaal meteen een connectie te voelen en goed te kunnen doorlezen, maar dat kwam altijd weer goed doordat er zoveel interessants gebeurt. Alle verhalen geven zoveel informatie en vullen gaten in met antwoorden waar je al lange tijd naar zocht. Zo kom je ook meer te weten over de rode orde en de ambassadeur en ook over bepaalde standpunten achter wat ze doen. En waarom ze misschien zo zijn als dat ze zijn.

Dit boek is niet dik, maar zit wel bomvol informatie en bevat precies alles wat nodig is. Geen overbodige dingen, maar alleen hetgeen waar het echt om draait. Ik kan niet op te veel dingen ingaan, omdat je dan ook al vrij snel in de spoilers gaat en die geef ik niet in mijn recensies. Waardoor het zeker met deze kleine verhalen wat oppervlakkig blijft.

Ook krijgen alle personages in deze verhalen echt een persoonlijkheid, maar ook precies genoeg verteltijd. Zo heeft Kojvo (Hij die niet bestaat) echt een eigen boek gekregen, maar dat is naar mijn idee voor deze personages echt niet nodig. Al het belangrijke zit al verwerkt in de korte verhalen die in deze novella zitten.

In ieder geval heeft de auteur een hele fijne schrijfstijl om te lezen en ga je vlot door alle verhalen heen. Het boek leest lekker weg en is ook wel iets luchtigs door het hoofdverhaal heen. Al heb je ook het gevoel dat je met veel meer informatie weer het verhaal van Phaun in kan duiken. Het is een makkelijk weg te lezen boek, die verhalen vertelt vanuit verschillende stammen en ook weer de vele diversiteit laat zien die deze serie al vanaf het begin in zich heeft.

{Lees mijn volledige recensie op mijn blog: https://www.raelynlayn.nl/reviews-recensies/recensies/1089268_eeuw-van-de-vhei}

Meer recensies van Raelyn Rebecca Layn