Spannend, goed boek!

Ramonaleest 15 oktober 2019
De personages zijn duidelijk beschreven. Ik vind het een realistisch verhaal. Lucas is een jongen met gebruiksaanwijzing zoals in het boek naar voren komt. Mooi om dan te zien dat moeder er alles aan probeert te doen om hem zijn rituelen en routines te laten behouden. Hoe meegaand ze is. Ook vind ik het dan mooi uitgewerkt dat Stijn zich hierdoor vaak in de steek gelaten voelt. Dat kan ik vanuit zijn perspectief dan ook wel begrijpen. Stijn woont bij zijn vader en diens vriendin Astrid. Lucas woont bij zijn moeder.
Tanja heeft een fijne manier van schrijven, waardoor je makkelijk door het verhaal heen leest. En op ieder einde heeft ze je weer zo in de tang dat je door wilt gaan met het volgende hoofdstuk.
De hoofdstukken zijn geschreven als het ware in dagboekfragmenten. Je weet de datum en de tijd en soms word een fragment ook benoemd met iets belangrijks wat er in dat fragment naar voren komt.
Het boek heeft een verrassend plot, ik had deze niet zien aankomen. Maar des te mooier is het als je zo enorm in een verhaal zit en een schrijver je tot op de laatste bladzijde weet te boeien.

Meer recensies van Ramonaleest