Nora schrijft haar eigen verhaal

Ramonaleest 14 april 2024
Nora woont samen met haar zoon Arthur en dochter Bernadette. Ze hebben het goed voor elkaar samen. De vader van de kinderen is op een dag vertrokken en met de ene leugen na de andere beloofd hij zijn kinderen te komen opzoeken, maar dat is allemaal niet waar. Dus Nora houdt in haar eentje alle ballen hoog en het vader en moeder zijn gaat haar goed af.
Nora is schrijfster en haar script wordt nu verfilmd. Deze film wordt opgenomen in haar eigen theehuisje in de tuin. Ze voelt zich in eerste instantie een hele dame dat Hollywood op de stoep staat. Maar al snel merkt ze ook dat haar bubbeltje wordt verstoord. De hoofdrolspeler Leo Vance duikt te pas en te onpas op en dit werkt Nora toch wel op de zenuwen. Na de opnames vraagt Leo of hij in het tuinhuisje mag blijven logeren. En na beraad met zichzelf gaat Nora daarmee akkoord.

Al snel verweeft het leven van Leo zich in de routine die Nora heeft aangebracht. Hij gaat mee naar de sport van beide kinderen, ze doen samen boodschappen en het ‘gezinsleven’ voelt weer fijn. Ook merkt ze dat haar beide kinderen hier toch wel behoefte aan hebben. Maar Nora voelt er niets voor om haar leven weer opnieuw te moeten inrichten. Maar gevoel is niet weg te stoppen…

Een heerlijke roman die je mee sleept in het veroveren en elkaar leren kennen. Het vormen van een eenheid en het loslaten van elkaar. Het samen sparren tot het alleen moeten rooien. Een verhaal waar je lekker doorheen leest. Waar je de ene persoon onder zijn kont kan schoppen en de ander in je hart sluit.
Nora, Leo, Arthur en Bernadette worden goed uitgewerkt. Je krijgt ook een goed beeld van de kinderen en dat vind ik in deze wel belangrijk want zij spelen toch wel een belangrijke rol in het verhaal. De romantiek spat van de pagina´s af en dat kan ik als feelgood fan wel echt waarderen! Deze debuutroman smaakt naar meer.

Meer recensies van Ramonaleest