Wenskind

Ramonaleest 14 april 2024
We lezen dit verhaal vanuit vier perspectieven. Charlotte, die gelukkig getrouwd is met Jasper. Ze hebben altijd gezegd dat ze kinderloos zouden blijven, maar wanneer het dan toch begint te kriebelen gaan ze ervoor. Echter verloopt deze zwangerschap anders dan ze zouden willen.
Nicole, de schoonzus van Charlotte is samen met Sjoerd de broer van Jasper. Zij zouden graag een kindje willen. Echter is Nicole van het doorslaande type en de hele wereld mag hun proces volgen. Wanneer ze dan eindelijk zwanger zijn komt er een verrassing om de hoek en maakt het dat alles op spanning staat.
Chelsea, een tiener die zwanger wordt van haar vriendje. Eigenlijk te jong is om het kind zelf op de voeden maar er toch voor wil gaan. En dan lezen we nog vanuit Youri, de zoon van Chelsea. En dit wordt uiteindelijk de bindende factor tussen alle hoofdpersonages.

Een roman vol met emoties, dat is iets wat ik je mee wil geven. Alle drie de vrouwen zijn bezig met zwanger worden/zwanger zijn en alles wat daarbij komt kijken. Het is een rollercoaster aan emoties en dat maakt het voor mij echt een Rasters boek. Zij weet mij nu weer voor de tweede keer te raken. Het eerste boek wat ik van haar las ‘Hou me vast zoals ik was´ deed dit ook.
Het boek is niet alleen maar zwaar door de emoties die erdoor sijpelen. Er komt ook genoeg humor aan bod waardoor je weer even kunt relativeren.

De personages worden allemaal uitgewerkt. We krijgen in ieder huisje een kijkje en ook wat er allemaal gebeurd om hen heen. Dat maakt dat ze overkomen als ‘echte mensen´.

Een roman die een kijkje geeft in het leven van vrouwen die graag moeder willen worden. Vaak is dat gevoel er maar wordt het niet aan diegene gegeven. En ook die rauwheid weet Rasters te geven. Een boek vol vreugde en verdriet. Als je het mij vraagt een must-read.

Meer recensies van Ramonaleest