Spelen met vuur

Ramonaleest 14 april 2024
We lezen dit verhaal vanuit Vega. Zij wordt door haar jeugdvriendin Katja gebeld. Katja komt niet klaar met het verleden en wil gaan praten. Dus besluit Vega terug te keren naar het dorpje waar ze opgegroeid is. Katja en Vega waren vier handen op een buik, de meisjes waren onafscheidelijk, ze hadden een hele hechte vriendschap. Echter gebeurd er iets waardoor de meiden uit elkaar groeien. En nu komt Vega terug om daarover met haar oude vriendin te praten.
Echter wanneer Vega aankomt in Silverbro, is van Katja geen spoor te bekennen. Ze neemt niet op, is al dagen niet huis geweest. Ook haar broer Danny begint zich nu toch wel zorgen te maken. Katja verdween wel eens vaker maar nu klopt er gewoon iets niet. Jack, een oude vriend van Danny, Katja en Vega helpt ook mee met de zoektocht.

Een thriller die me vanaf het begin af aan in zijn greep houdt. We krijgen vanuit Vega alle informatie. Dit met sprongen naar het verleden, deze sprong wordt steeds aangeduid met Het Vuur. Hierdoor weet ik als lezer dat ik niet in het nu lees maar in de verleden tijd. Dit vond ik fijn en overzichtelijk.

Samen met Danny en Jack gaat Vega alle plekken af waarvan ze denken dat Katja zou kunnen zijn. Maar iedere keer eindigt dit in een teleurstelling. Ook Stella, Katja´s dochter komt voor in het verhaal. Zij weet Vega soms ook op een spoor naar haar moeder te zetten.
Katja heeft zich altijd bezig gehouden met de vermissing van haar tante vroeger. Deze is nooit meer terug gevonden, maar Katja was standvastig en wilde weten wat haar overkomen was. Vega heeft dan ook van het begin sterk het vermoeden dat het een het ander niet uitsluit.

Een thriller die me dus vanaf bladzijde één weet te boeien. De personages zijn goed uitgewerkt. De auteur weet door iedere keer kleine tipjes te geven me mee te laten denken aan wat er toch gebeurd zou kunnen zijn. Maar ook het gezinsleven van Vega en Katja komen aan bod. Hierdoor krijg je van deze personages echt een goed beeld en snap je sommige keuzes die ze gemaakt hebben maar al te goed. Silverbro wordt ook goed uitgewerkt, al snel zie je de personages naar het café of het ouderlijk huis van Katja lopen.

Dit was voor mij een eerste kennismaking met deze auteur en ik kan je zeggen dat het zeker niet het laatste boek is dat ik van haar zal lezen.

Meer recensies van Ramonaleest