Een heerlijke thriller!

ReadingForTheFunOf.it 27 november 2023
Ik heb het boek November gelezen van Thomas Olde Heuvelt. In mei van dit jaar was ik in Nijmegen bij Novio Magica, daar heb ik dit boek gekocht en laten signeren.

In eerste instantie was ik van plan het boek vrij snel op te pakken, er kwamen alleen steeds allemaal ARC’s en recensieboeken tussendoor. En toen was het ineens november, en ik dacht, ja waarom niet! Dus ik ben het boek gaan lezen!

November gaat over een groep mensen die in Bird Street in Lock Haven, Washington wonen. De gelukkigste straat van Amerika. Ze hebben succesvolle carrières, ze doen precies wat ze willen, en ze zijn allemaal gezond. Fysiek, mentaal en spiritueel: het zijn vitale, weldenkende en - de meeste van hen althans - ruimhartige mensen.
En hun kinderen? Die zijn perfect! Ieder van hen is getalenteerd, multi-talenten.
Maar dan wordt het November… Dan breken de Donkerder Dagen aan. Luana en Ralph weten het, en hun kinderen Kayla en Django ook. Ieder jaar in November slaat hun geluk om en worden ze juist overvallen door het ongeluk.
Daar zijn dan de pijntjes, domme pech, de financiële tegenvallers. Periodes van ziekte, mentale verwarring en depressie.
Na 4 weken is dit weer voorbij en keert het geluk terug… maar wel tegen een prijs.
Iemand moet namelijk sterven in de bossen achter het huis. Als dat niet gebeurt, dan grijpt het onheil om zich heen…

Ik zat al vrij snel goed in het boek en vond het op vele momenten lekker duister en dat de auteur op een psychologische manier met de lezer aan het spelen was.
Het verhaal heeft vele twists, wanneer ik dacht dat ik net het plot door had, dan ging het een hele andere kant op. En dat gebeurde een aantal keer. Tot op het einde bleef het voor mij onvoorspelbaar en ik ben blij verrast met het eerste boek dat ik van deze auteur heb gelezen.
De schrijfstijl is fijn, het leest makkelijk weg. De hoofdstukken wisselen zich steeds af in het perspectief van Ralph, Luana, Kayla en Django, iets wat ik altijd graag heb. Ook al verspringt de tijd nogal eens een paar dagen, het is goed te volgen.
Al met al vind ik het een goed boek en ik geef het 4,5 ⭐- ik rond het naar boven af.

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it