Hotel Happiness

Reading.the.books 24 november 2022
Ik mocht weer mee doen aan de gezelligste buddy read met Ilona. Dit keer met het boek Hotel Happiness van Floortje Sanders, een boek waar ik heel benieuwd naar was, door de cover & achterflap was ik eigenlijk al meteen heel enthousiast

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Helaas was ik toch iets minder enthousiast dan ik had verwacht dat ik zou zijn. Hoewel het lekker wegleest vond ik het verhaal toch wat oppervlakkig blijven, de personages hadden weinig diepgang en ik voelde mij niet echt met ze verbonden ook vond ik het voor een feelgood iets te veel drama bevatten, van mij hadden bepaalde verhaallijnen weggelaten mogen, het was net iets teveel. Ook vond ik dat er veel herhaling in het verhaal zat waardoor ik soms het idee had dat ik een hoofdstuk of een passage opnieuw aan het lezen was.

'Hotel Happiness' wordt verteld vanuit meerdere perspectieven. Zo lezen we vanuit Lana, Julien, Omar & Catherine. Ik moest wel even wennen aan de schrijfstijl omdat ik voornamelijk lees vanuit de 'ik' personages en dat bij dit verhaal niet het geval is, ook werden er best wat lastige woorden gebruikt waar ik echt even mijn woordenboek bij moest zoeken.

Ondanks mijn mindere enthousiastme over Hotel Happiness, heb ik toch ook wel weer kunnen genieten van het verhaal, als je er eenmaal inzit zit je er ook echt lekker in en is het nog maar moeilijk weg te leggen en wil je verder lezen om te weten met wie Lana eindigt. Kiest ze voor Omar of gaat ze toch terug naar Julien? Nu wachten op het tweede deel want die wil ik toch ook wel graag lezen!

Meer recensies van Reading.the.books