Meester in de liefde #2

Reading.the.books 10 januari 2023
Vorig jaar las ik al meester in de liefde deel 1 en ik was enthousiast hoor! Wat een heerlijk verhaal. Toen ik bij Peggy op instagram een oproep voorbij zag komen dat zij boek bloggers zocht om het tweede deel te lezen wist ik niet hoe snel ik een berichtje moest sturen. EN IK MOCHT MEE DOEN! Deel twee heb ik weer met heel veel plezier gelezen.

Jess de Mey had het allemaal: een uitdagende baan als advocaat, een joekel van een verlovingsring om haar vinger én een droomhuis in Bramendrecht. Maar… dat was een jaar geleden. Die uitdagende baan? Opgezegd. Die verlovingsring? Terug naar de juwelier. Dat droomhuis? Voorlopig slaapt Jess al maanden in de logeerkamer van haar beste vriendin Lucie. Terwijl Jess probeert haar nieuwe carrière op te bouwen, heeft ook Lucie de nodige obstakels te overwinnen. Want hoe word je een succesvol kunstenares als je geen geld hebt voor nieuwe kwasten? En hoe zorgen de vriendinnen ervoor dat ze niet worden afgeleid door de onweerstaanbare mannen uit hun verleden? Jess en Lucie beloven elkaar één ding: samen kunnen ze alles aan. Want als er iéts is wat je met je beste vriendin aan je zijde kunt bereiken, is het de top. Toch?

Toen ik begon met lezen moest ik eerlijk gezegd wel weer even een beetje in mijn geheugen graven om weer een beetje te weten hoe het eerste deel ging en waar het mee eindigde maar gaandeweg in het verhaal wist ik het wel weer en ik kon ik ook niet meer stoppen. Tijdens het lezen van het verhaal was het alsof ik weer samen was met mijn twee beste vriendinnen die je een tijd niet gezien hebt en niet getreurd, oude personages komen weer terug!

Ook in het tweede deel volgen we Jess en Lucie, we leerde ze in het eerste deel al goed kennen maar in dit deel leren we ze eigenlijk nog beter kennen en blijven het fijne personages om over te mogen lezen. Je ziet Jess en Lucie een groei doormaken en hoewel het een heerlijke feelgood is hebben de personages en het verhaal ook voldoende diepgang om het verhaal boeiend te houden.

Peggy heeft met het tweede deel weer een heerlijk verhaal neergezet die realistisch en herkenbaar is en hoe leuk is het dat er nog een deel aankomt? Ik kijk nu al uit naar het derde deel, ik ben heel benieuwd wat we daarin kunnen verwachten.

Peggy nogmaals bedankt dat ik dit boek mocht lezen. Ik heb er van genoten en ik heb Jess & Lucie nog meer in mijn hart gesloten dan ik al deed bij het eerste deel.

Meer recensies van Reading.the.books