Wauw, wat een verhaal!

Reading.the.books 09 januari 2024
Van AprilBooks kreeg ik een recensie exemplaar van 'vuurwerk' in ruil voor mijn eerlijke mening. Nogmaals onwijs bedankt!

Oke, ik wilde dit boek bewaren als eerste boek van het nieuwe jaar, want wat is nou beter om het jaar te beginnen met je favoriete auteur.. het is mijn laatste boek van 2023 geworden maar ik heb wel met een knaller mijn leesjaar afgesloten.. en door het lezen van vuurwerk kwam Ryanne op nummer één op mijn meest gelezen auteur lijstje van het afgelopen jaar.

Het is zo fijn om goed contact te hebben met een auteur, zo spreek ik Ryanne regelmatig op Instagram en hoe leuk is het dan om tijdens het lezen je bevindingen van het boek te vertellen, mijn recensie zal dan ook niet echt een verrassing meer zijn voor Ryanne, maar hier komt die..

WAT WAS DIT WEER EEN FANTASTISCH VERHAAL!!!

Ik heb echt intens genoten van 'vuurwerk', het verhaal de personages en de drama en vooral de liefde. Na het succes van de breekbaar-serie was ik heel benieuwd hoe de water en vuur serie zou gaan worden, ik was er al heilig van overtuigd dat deze net zo goed zou worden als de vorige serie en misschien nog wel beter en tot nu toe stelt ze alles behalve teleur.

In vuurwerk volgen we het verhaal van Lars & Mandy en hoewel Lars niet altijd heel sympathiek is, kon ik wel enorm om hem lachen, liet hij me huilen en soms kon ik hem wel achter het behang plakken, zijn onhandigheid en domme keuzes zijn soms te hilarisch en soms ook gewoon hartstikke dom. Wanneer je denkt dat hij van een puber is opgegroeid tot een volwassen man en een beetje normaal begint na te denken valt hij weer in zijn jongetjesachtige gedrag en onhandigheid maar toch heeft hij mijn hart gestolen. En dan hebben we de overbezorgde Mandy, zo lief, zo schattig en zoveel meegemaakt in haar leven waardoor je niet anders kunt dan haar de wereld gunnen.

Ryanne zet het verhaal weer heel realistisch en beeldend neer zodat je het gevoel hebt alsof het verhaal zich voor je eigen ogen aan het afspelen is en je er zelf bij bent, de personages zijn zo goed uitgewerkt alsof je ze al jaren kent, zelfs de bij personages.

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit boek weer een fantastisch verhaal is en een mega goed begin van de water en vuur serie. Ik ben heel benieuwd naar de rest van de delen van de serie en zeker naar het volgende deel, 'vuurdoop' waar de broer van Mandy, Rick de hoofdrol in speelt.. hij is interessant, ik ga vast zakdoekjes inslaan want het kan niet anders dan dat Rick, net zoals Lars mij aan het huilen weet te brengen

Meer recensies van Reading.the.books