Ga je mee op wereldreis?

In dit boek ontdek je waarom Uluru een rode kleur heeft, waarom dieren van de vlakten in Oost-Afrika een spannende reis moeten maken als ze lekker willen eten en nog veel meer!

In vogelvlucht de wereld rond bevat kleurrijke, gedetailleerde illustraties waarop zowel de dieren en de natuur van verschillende gebieden ter wereld op een bijzonder manier in kaart worden gebracht. Je kijkt je ogen uit! De tekst is opgedeeld in korte alinea’s verspreid over de pagina’s en draagt bij aan het vergroten van de woordenschat. Er valt enorm veel te ontdekken in dit boek. Naast de normale pagina’s heeft dit boek ook nog eens drie panoramische uitklappagina’s met nog veel meer informatie over dat specifieke gebied.

Onder aan elke bladzijde vind je een legenda met de belangrijkste dieren en begroeiing van dat gebied. Al deze dieren zijn terug te vinden in de prachtige illustraties waardoor het boek tevens kan dienen als zoekboek: uren zoekplezier gegarandeerd! Er is zoveel te zien dat één keer lezen niet voldoende is om alles te ontdekken. Dit is zeker een boek om vaker uit de kast te pakken.

Een leerzaam boek voor leergierige natuurliefhebbers vanaf zeven jaar.

Reacties op: In vogelvlucht de wereld rond

In vogelvlucht - John Farndon