Gozert: Een fantastisch, ontroerend en betoverend verhaal over een hele bijzondere vriendschap.

Reina leest 20 februari 2020
Ties heeft een vriend, Gozert. Er is alleen één probleem. Ties is de enige die zijn vriend kan horen en zien. Ties en Gozert beleven de wildste avonturen. Ties komt hierdoor regelmatig in de problemen. De ouders van Ties doen er alles aan om Gozert te laten verdwijnen. Zal het ze lukken? Of blijkt de vriendschap tussen Ties en Gozert toch wel heel speciaal?
Pieter Koolwijk heeft zichzelf overtroffen. Wat zit dit boek goed in elkaar! Zijn vlotte schrijfstijl in combinatie met de nodige fantasie en humor zijn goud waard. De spannende gebeurtenissen in het boek volgen elkaar in rap tempo op, waardoor je het boek maar moeilijk aan de kant kunt leggen. Na het lezen van dit boek moest ik echt even bijkomen. Wat een gebeurtenissen, ontknopingen en verrassende wendingen zitten er in dit boek. Op het moment dat je denkt: ‘Nu kan het niet gekker.’ Gooit Pieter Koolwijk er nog een schepje fantasie bovenop, geweldig!
De prachtige, fantasievolle en kleurrijke illustraties van Linde Faas vallen direct op. Ze hebben iets magisch, waardoor je ernaar blijft kijken. De illustraties geven het boek de juiste sfeer en passen perfect bij de tekst.
Kortom: Een prachtig, verrassend en ontroerend verhaal. Een must have voor iedereen die van fantastische boeken houdt!

Meer recensies van Reina leest