Moederliefde.

Renate 19 december 2020
Na het lezen van de zigeunerbruid waren mijn verwachtingen van het nieuwe boek van Carmen Mola hoog. En deze verwachtingen zijn uitgekomen. Hoofdpersoon Elena Blanco is er aan het einde van het vorige boek achter gekomen dat haar zoon Lucas nog in leven is. Ze heeft bewijsmateriaal maar kan dit met niemand delen. Het duistere net gaat verder waar de zigeunerbruid stopt. Elena moet direct volop aan de bak. Het wordt duidelijk dat het lot van haar ontvoerde zoon nog veel gruwelijker is dan ze ooit heeft gedacht. Elena en haar collega's ontdekken een nieuw spoor naar een enorm machtige criminele organisatie: het duistere net. Het lijkt alsof het team elke keer een stapje dichterbij komt. Kleinere spelers in de organisatie worden opgepakt of gedood en leden van het team van Elena raken ongewild persoonlijk betrokken. Elena komt terecht op de plek waar gevechten worden georganiseerd tussen jongeren. Deze gevechten worden gefilmd en kunnen van afstand bekeken worden, en er kan gewed worden op de afloop van de gevechten voor enorme bedragen. De uitslag van deze gevechten is voor een deel al bekend: één van de twee strijders zal het niet overleven. Tijdens het gevecht waar Elena per toeval getuige van is, ontdekt zij dat haar zoon één van de strijders is. Tijdens de zoektocht naar de verantwoordelijken van deze gruweldaden wordt wel duidelijk dat er hooggeplaatste personen aan het hoofd van het netwerk staan. Steeds duiken er nieuwe verdachten op. Elena is lange tijd niet open geweest naar haar team over wat haar drijft in haar strijd.Op het moment dat het team uit elkaar dreigt te vallen, onthult Elena dat deze strijd voor een groot deel een strijd is van haar persoonlijk. Zal zij nog op tijd zijn om haar zoon, en zichzelf te redden? Het duistere net is opnieuw een boek, vol spanning en gruwel. Het einde van het boek is verrassend en verdrietig. Ondanks dat dit tweede boek echt voelt als een slot van een verhaal is wat mij betreft het verhaal van Elena niet af. Over deze moedige , strijdlustige politievrouw mogen er nog best een aantal verhalen worden geschreven. Kom maar op met deel 3 Carmen Mola!

Meer recensies van Renate