Verloren geliefde

Renate 21 mei 2022
Kate Daniels is hoofdinspecteur/ teamleider bij de politie van Northumbria. Haar relatie met haar geliefde Jo is net verbroken. Ze is verdrietig en in de war. Op het moment dat bekend gemaakt wordt dat een vliegtuig wat onderweg is van Londen naar New York van de radar is verdwenen en zij zich realiseert dat de kans groot is dat Jo in dit vliegtuig zat, stort haar wereld in. Samen met haar beste vriend en collega Hank vertrekt ze naar Londen. Ze wil en kan niet accepteren dat Jo niet meer leeft en dringt zich op allerlei manieren op aan het team wat op vliegveld Heathrow onderzoek doet naar de verdwijning van het vliegtuig. Ze wil koste wat het kost deel uitmaken van dit team. Ze maakt gebruik van het feit dat ze een aantal hooggeplaatste politie functionarissen en politici kent, en krijgt het voor elkaar. In samenwerking met Amerikaanse collega's gaat ze op onderzoek uit. Ze is verbeten en neemt enorme risico's waarmee zij zichzelf en haar naaste collega's regelmatig in groot gevaar brengt. Als bekend wordt dat het vliegtuig is neergestort en dat er geen overlevenden zijn gaat iedereen er vanuit dat Jo ook slachtoffer is en nooit meer terug zal keren. Behalve Kate! Zij blijft tegen beter weten in geloven in een wonder. Gebeuren er wonderen?............ Het boek blijkt niet het eerste deel van de serie over Kate te zijn. De schrijfster en de uitgever hebben er bewust voor gekozen om niet de vertaling van de eerste delen in Nederland uit te brengen, maar met dit deel te beginnen. Een keuze die ik niet begrijp. Ondanks dat heb ik het boek met veel plezier gelezen en is het ook te lezen als een stand alone.

Meer recensies van Renate