Een boek wat veel voor anderen betekenen kan, door de openheid van Brian over zijn eigen levenspad, de worstelingen die hij tegenkwam en de transformatie die hij doormaakte!

Renate 06 juli 2023
Brian van Leeuwen schreef dit eerlijke en rauwe boek zonder zichzelf te sparen. Hij richt zich met name op jongeren en/ of hun naasten.

In het eerste deel van het boek beschrijft Brian zijn jeugd, waarin hij zich eenzaam en afgewezen voelde. Drank, drugs en feestvieren lijken hem een uitweg te bieden en hij duikt 10 jaar lang deze verdovende en wegstoppende wereld in, waarin het lijkt alsof alles ok is. Dat is echter schone schijn en onderhuids broeit er van alles.

'Nog geen maand later brak er complete chaos uit. Ik kon haar gewoon echt niet alleen naar dat nachtfeestje laten gaan. Dan zat ik alleen thuis. Compleet in paniek. Compleet in wanhoop. Ik was zo bang om haar kwijt te raken. Alle drama haalde ik uit de kast om te proberen dat ze thuisbleef: ik ga er een einde aan maken, ik ga te veel drugs gebruiken en ik ga drinken. '

Zijn emoties, de ervaringen en wat dit met hem deed, alles komt aan bod. Hij vertelt het zo beeldend, dat het is alsof je naast hem staat en er bij bent, in een heel toegankelijk taalgebruik.
Een ernstig ongeluk schudt hem wakker en Brian besluit dat het roer om moet. Op Terra Nova start hij zijn reis naar binnen en start zijn transformatieproces. Hij hervindt er zijn levenszin. Dit proces, met vallen en opstaan beschrijft hij uitvoerig. Je leeft met hem mee en wilt doorlezen om te weten hoe het hem vergaat.

'Weer een periode later kwam ik erachter dat het helemaal niet ging om de verbinding met mijn vrienden, maar dat het ging om de verbinding met mezelf. Het ging in relaties altijd om de verbinding met mezelf. Alleen vanuit daar zijn gezonde en geweldige relaties met anderen mogelijk. '

Brian heeft zich daarna geschoold tot transformatiecoach en vele opleidingen gevolgd op het bewustzijnspad. In zijn werk en ook met dit boek wil hij bijdragen aan een mooiere wereld.

Met het tweede deel van het boek (toegankelijk via de QR-code) kan de lezer zijn eigen transformatie-reis maken, met hulp van 21 verschillende oefeningen en methodieken. Daarnaast biedt hij een online training met ditzelfde thema aan. Hij heeft diverse scholen bezocht om jongeren te inspireren en er zijn podcasts over te vinden.

Meer recensies van Renate