Achterblijvers: SciFi en Fantasy om je in te verliezen.

Ronald van Assen 25 maart 2022 Auteur
Achterblijvers is een bundel met zesentwintig verhalen en het resultaat van de gelijknamige schrijfwedstrijd. De beste vijfentwintig verhalen zijn gepubliceerd, samen met een bonusverhaal. Alle verhalen hebben een link met het thema: de achterblijvers. Waarom blijven ze achter? Hoe gaan ze daar mee om? Verhalen die zich afspelen in de toekomst of denkbeeldige werelden.

‘Vanochtend zei ze dat ik maar in het water moest springen. Dat het beter zou zijn.’

Achterblijvers bevat een bonte verzameling verhalen waar steeds het thema centraal staat. Het is een goede mix tussen SciFi en Fantasy. Sommige verhalen bevatten een diepere boodschap en zetten je aan het denken. Wat zou ik doen als ik in dezelfde situatie kwam als de hoofdpersoon? Het verhaal tussen de regels zien te vinden. En dat is vrijwel overal aanwezig. Knap gedaan van de auteurs. Ieder verhaal is uniek … er zijn er geen twee die op elkaar lijken. Je moet uiteraard van SciFi en Fantasy verhalen houden om een bundel als deze te kunnen waarderen, maar als daar inderdaad je interesse ligt is deze bundel absoluut een aanrader.

‘Er zijn helemaal geen ondervragers. Jij bent de kunstmatige intelligentie van het schip.’

Achterblijvers verscheen in mei 2018 bij Godijn Publishing als verhalenbundel van de gelijknamige schrijfwedstrijd. Het boek bevat 315 pagina’s en is in de boekwinkel verkrijgbaar voor 14,95.

Deze toch mooie SciFi/Fantasy bundel krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van Ronald van Assen