Verhalen uit de apotheek: bijzondere praktijkverhalen uit de farmacie.

Ronald van Assen 23 november 2022 Auteur
Verhalen uit de apotheek is het tweede boek van Ellen Kruize Kok en bevat diverse blogs en verhalen van haar hand en van collega zorgverleners. Het boek belicht de diverse functies binnen de apotheek om zodoende een goed beeld te krijgen van de werkzaamheden. Wat zijn de taken van een apotheker? Wat doet een farmaceutisch consulent? Hoe ging het er vroeger in de apotheek aan toe? Het is het vervolg op Educated Drugdealer waarin een kijkje wordt gegeven in het leven van apothekersassistenten.

‘Ik wil elke seconde die ik heb bij mijn vrouw en kinderen zijn.’

Verhalen uit de apotheek leest makkelijk weg. Mijn eigen vrouw is apothekersassistente en zodoende weet ik al het een en ander over het reilen en zeilen in de apotheek, maar dit boek gaat verder. Niet alleen apothekersassistenten komen aan het woord, bijvoorbeeld ook een ambulanceverpleegkundige en een longarts. Sommige verhalen maken je vrolijk, andere gaan je aan het hart. Dan heb ik het nog niet eens over het (verbaal)geweld waar men in de apotheek vandaag de dag mee te maken krijgt. Als je leest hoe raar het verzekeringssysteem op sommige punten in elkaar zit, fronsen je wenkbrauwen. En een verhaal over palliatieve sedatie gaat je niet in de koude kleren zitten. Gelukkig heeft Ellen voldoende balans in de verhalen aangebracht. Het boek bevat ook nog tips voor patiënten. Wat is bijvoorbeeld handig om mee te nemen als je op reis gaat? Hoe zit het met de Opiumwet en reizen? Kortom, een boek voor wie geïnteresseerd is in praktijkverhalen uit de verschillende facetten van de farmacie.

‘Ze plakken zo vervelend aan m’n kiezen.’

Verhalen uit de apotheek verscheen op 4 november 2022 bij Uitgeverij E&E. Het boek bevat 180 pagina’s en is voor 18,95 te koop in de boekhandel. Het is ook als E-book verkrijgbaar.

Dit prachtige informatieve en vermakelijke boek met echte verhalen krijgt van mij vijf sterren.

Meer recensies van Ronald van Assen