Daar ben ik nog niet uit.

Ruud 12 oktober 2020
Laten we wel wezen. Een vluchtelingenrapport leest geen hond. Velen geloven dat o.a. vluchtelingen alleen maar ons werk willen afpakken en veel erger nog, als je een ander kleurtje hebt, dan zien velen je als tweederangs mens. En het wordt alleen maar erger. Mede omdat bepaalde politici hier garen bij spinnen en diverse media, om uiteenlopende redenen, eenzijdig berichten.
De vraag is dan hoe je een groot publiek bereikt met de andere kant van het verhaal. Hoeveel mensen proberen dat daadwerkelijk?. Een hele kleine minderheid? Volgens mij wel. En toch deugen de meeste mensen, om Rutger Bregman maar even aan te halen. Ook de vluchteling.
En daarom ben ik zo blij met deze roman. Een boodschap gegoten in een heerlijk spannend verhaal, dat mede door alle ophef, een groot publiek bereikt.

Meer recensies van Ruud