Who the fuck is Jack

Ruud 15 juni 2021
Zwart tij is het tweede deel van een serie van drie. De serie is in zekere zin vergelijkbaar met de boeken van Lee Child, waarin Jack Reacher de hoofdrol speelt. Allebei heten ze Jack. Alleen de ene Jack is groot en staat zijn mannetje en de andere niet. Maar toch lossen ze allebei de meest onwerkelijke situaties op. Volgens mij moet je bij dit soort boeken je niet teveel afvragen of dit ook in het echie kan. Daar gaat het niet om.
Jack is officieel advocaat, maar een rechtbank ziet hij niet van binnen. Vrienden van hem of van zijn overleden vader komen bij hem met een klein probleempje. Jack gaat er mee aan de slag. Dat doen vrienden nu eenmaal. Het kleine probleempje wordt een monster van gigantische properties. Tussendoor is hij met 2 vrienden op de renbaan te vinden. En onvermijdelijk wordt hij in ieder geval in de eerste twee delen verliefd.
Tja het is een beetje mannenboek. Vraag me niet wat dat is. Hoe dan ook het boek is vlot geschreven. Recht toe recht aan. Hart op de goede plaats. Een beetje aan de zelfkant. Lees zelf maar. Ik hou er wel van.

Meer recensies van Ruud