Op het verkeerde been

Ruud 23 juli 2019
Het boek "Pachinko" van Min Jee Lee wordt vergeleken met o.a. "Wilde zwanen". In tegenstelling tot de Hebban redactie vind ik "Pachinko" een geweldige roman. Dat is "Wilde zwanen" niet.

Ik ben het met Bert eens, dat het leest als een soort interessant geschiedenisboek. Ook ik betrapte me zelf er regelmatig op, dat ik dacht alweer een zin te lezen, die begon met "En toen". Feitelijk valt dat wel mee, maar dat laat onverlet, dat het boek leest als zodanig. En dat zorgt ervoor, dat je dit boek telkens weer weg legt. Gelijktijdig verwonder ik me daardoor nog meer over de recensie van de Hebban redactie met betrekking tot "Pachinko". Hoe knap is het wel niet om een niet westerse cultuur zo over het voetlicht te krijgen in een roman. Ja, "Pachinko" is en blijft van het begin tot het eind een echte roman. En is daardoor alleen al vernieuwend.

Meer recensies van Ruud