Hoe heerlijk is om te kunnen liften op het succes van een ander. Ik kan er niets aan doen, maar ook nu weer blijft deze gedachte in mijn achterhoofd zeuren. Natuurlijk heb ik me afgevraagd of ik bevooroordeeld ben en ergens diep weg is dat misschien ook wel een beetje. Maar toch in vergelijking met andere onlangs gelezen boeken, zoals de trilogie van Ingar Johnsrud en Verleden tijd van Lee Child, boeken in het zelfde genre, vind ik dit boek een stuk minder.

Het plot van deel vijf is okee. Daar mankeert niet zoveel aan. En toch wordt het nooit zo spannend, dat ik niet kan stoppen met lezen. Sterker nog, regelmatig heb ik het boek even weggelegd, om me zelf weer op te laden. Als het niet de of het plot is, dan moet het aan het taalgebruik i.c. schrijfstijl liggen. Door de manier van schrijven weet je van te voren al wat er staat te gebeuren. De dialogen zijn soms zo voorspelbaar, dat ik hier op mijn zonnige terras moeite had om mijn oogjes open te houden.

Intussen staat deel 6 in de top 3 van de bestseller 60. Ik ben benieuwd of dit boek beter is dan de delen 4 en 5. Nu we het toch over de bestseller 60 hebben. Ik heb het niet cijfermatig gecontroleerd, maar het aantal keren dat een onbekende schrijver of schrijfster met een prachtig boek, zoals bijvoorbeeld Pachinko van Min Jin Lee, een kans maakt op deze lijst voor te komen, is op een hand te tellen. Er van uitgaande, dat het klopt, valt hier wel het hier een en ander over te zeggen. En misschien is wel de belangrijkste opmerking, dat marketing boven inhoud gaat.

Reacties op: Liften op het succes van een ander

De man die zijn schaduw zocht - Millennium 5 - David Lagercrantz
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 10,99 Bestel het e-book € 4,49