Nooit alleeen thuis

rednas 26 juli 2019
Nooit alleen thuis Het verrassend veelzijdige dierenleven achter onze voordeur De titel spreekt mij aan en maakt mij erg nieuwsgierig naar dit boek. De cover springt direct in het oog doordat die er prachtig uit ziet! De David Attenborough van de huiselijke sfeer zegt The Guardian. Ja zo ervaar ik het ook,zo mooi en boeiend neemt het boek je mee op reis in je huis in de wereld van micro organismen,bacteriën en insecten.
Dit soort boeken vind ik vaak erg interessant. Na het voorwoord ben ik al enthousiast,de schrijver heeft een prettige boeiende schrijfstijl,zodat je het boek maar moeilijk kan wegleggen. Nergens wordt het saai. Zo nu en dan wordt de tekst afgewisseld met een tekening of foto.
Twaalf hoofdstukken zoals o.a Wat er in het donker te zien is,Het probleem met grote aantallen,het probleem met kakkerlakken dat zijn wij.
Wat in het donker te zien is,vond ik ook een erg boeiend hoofdstuk. Ik wist niet dat in de zeephouder van de vaatwasser micro organismen leven die in staat zijn droogte een vochtigheid te overleven. Zelfs kachels bevatten bacteriën die bij extreme hitte kunnen overleven. In het boek opent Dunn onze ogen voor de kleine wezens die leven binnen de grenzen van ons eigen huis . Het boek heeft mij vanaf het voorwoord in zijn greep gehad,en bevat zoveel interessante hoofdstukken met humor geschreven ,ik vind het boek een aanrader!

Meer recensies van rednas