Schiphol

rednas 07 februari 2020
Het boek heeft een mooie cover met een nostalgische foto en met grote letters Schiphol erop.
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt.
Na de inleiding bevat het boek twee delen : Lucht & Land en Lusten & Lasten. Deze delen bevatten ieder diverse hoofdstukken.
In het boek Schiphol biografie van een luchthaven beschrijft Stephan Steinmetz de veelbewogen geschiedenis van Schiphol.
Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan hoe het begon. Het is geweldig om te lezen hoe onze nationale luchthaven langzaam de vorm kreeg die het nu heeft. Van een paar grasvelden, naar een heuse verharde landingsbaan etc
Erg interessant om te lezen zijn de kleine en grote meer persoonlijke verhalen die gebaseerd zijn op betrokkenen bij Schiphol.
Tevens gaat het boek over het economische belang van Schiphol voor Nederland en het toenemende verzet tegen de geluidsoverlast en de milieu-effecten.
Het boek heeft een prettige schrijfstijl, zo nu en dan afgewisseld met mooie foto's. Het wordt nergens saai of een droge opsomming van feiten
Het boek is ook niet eenzijdig met alleen maar positieve dingen over Schiphol Hij laat ook veel mensen aan het woord, zowel voor- als tegenstanders, zonder daarbij partij te kiezen.
Erg interessant om te lezen over de boeiende geschiedenis van de grootste luchthaven van Nederland

Meer recensies van rednas