Wow, gruwelijk goed en af!

Sabrina 20 november 2023
De 20 is het tweede deel van de Major Crimes reeks, maar ik vermoed niet dat het een vervolg is op het eerste boek, De echoman, want alles was heel duidelijk en zeker heel goed los te lezen (met af en toe een verwijzing).

Het boek begint met het ontdekken van een toegetakeld lijf en daarbij een cijfer. Een cijfer dat de rechercheur Adam helaas veel te goed kent. De moordenaar telt af van 20 naar… Hij is niet te stoppen en het is een grote puzzel naar wie deze gruweldaden uitvoerde. Een link met de moorden van 25 jaar terug maakt de puzzel alleen maar groter of erger. Het verhaal leest vlot, zit heel goed in elkaar en de ontknoping had ik totaal niet verwacht. Ik had het idee dat ik deel uitmaakte van het onderzoeksteam door de verschillende verslagen van de onderzoeken. Ook heel goed gevonden zijn de passages geschreven vanuit het standpunt van de moordenaar. Als lezer krijg je een compleet beeld van de gebeurtenissen.

De 20 is een zeer lugubere en spannende thriller met vele twists. Je voelt heel duidelijk de angst, de wanhoop en de tijd die tikt. Heel heftig en gruwelijk, maar zo goed geschreven en tot in het detail beschreven. Heel fijn om te lezen door de korte hoofdstukken die vanuit meerdere perspectieven worden verteld en een geweldig plot. Echt wow, een heel sterk verhaal met een spannende zoektocht naar de dader, als ik toch een minpuntje mag geven, dan viel ik soms over de tekst (of beter gezegd de vertaling) en moest ik nog eens herlezen.

Meer recensies van Sabrina