Psychologisch trage thriller

Sabrina 20 november 2023
Het boek gaat over Charlotte Salter die niet verschijnt op het verjaardagsfeestje van haar man. In het begin denk je aan andere redenen van afwezigheid, maar dan wordt het toch steeds verdachter. Haar dochter Etty is ongerust en gaat op onderzoek uit.

Het auteurs duo is er in geslaagd om een goed plot neer te pennen. Het verhaal bezit enige spanning want gedurende het hele verhaal blijft de vraag in het hoofd. Hierdoor blijf je nieuwsgierig om door te lezen. De eerste twee delen verlopen wat traag (met veel herhalingen en uitleg - ideaal om het boek te verfilmen - en afstandelijke personages), maar er komt wat meer vaart en spanning in het laatste deel. De losse eindjes van de eerste twee delen komen mooi samen en het boek eindigt met een mooie twist en enigszins een spannend maar vooral een niet verwacht einde.

Zoals reeds eerder geschreven, het boek bestaat dus uit drie delen. In het eerste deel gaat het over de tragische gebeurtenissen van 1990 en het onderzoek die heeft plaatsgevonden. Het tweede deel maakt een tijdssprong naar 2022 waar de kinderen ondertussen volwassen zijn geworden en elkaar treffen in het dorp. En er valt een nieuw slachtoffer. In het derde en laatste deel komt Maud in het verhaal als rechercheur die een frisse blik moet werpen op de gebeurtenissen.

Heeft iemand Charlotte Salter gezien? zal volgens mij uiteenlopende reacties krijgen en ik ben wel blij dat ik doorgelezen heb want het laatste deel heeft toch een klein beetje goed gemaakt.

Meer recensies van Sabrina