Psychologisch sterk!

Sabrina 20 november 2023
De schaduwman kende een trage start omdat we kennis maken met de personages en de ontvoeringen worden heel gedetailleerd beschreven. Sommige momenten had ik wel mijn twijfels maar het moest goed komen want ik had eerder nog boeken van haar gelezen. Eenmaal hier voorbij dan volgen de verschillende gebeurtenissen in snel tempo op elkaar.
Het was fijn om in de dader, al was hij al bekend, zijn hoofd te kunnen meekijken. De daden zijn nooit goed te keuren maar hierdoor weet je wel wat iemand tot zo’n gruwelijke daden kan aanzetten. Naast de dader lezen we het verhaal ook vanuit andere perspectieven, maar het is telkens duidelijk vanuit welk perspectief. De spanning neemt gedurende het verhaal toe en ze gebruikt een heel eenvoudige maar vlotte schrijfstijl. Sommige passages komen heel gruwelijk over omdat het ook zo gedetailleerd beschreven werd. De personages werden goed uitgewerkt en we leren iedereen wat beter kennen en hoe ze zich voelen. De titel is zeer toepasselijk want hij blijft op de achtergrond en is zeker niet zichtbaar.

Meer recensies van Sabrina