Goede pyschologische politiethriller

Sabrina 20 november 2023
Na het lezen van dit boek kijk je nooit meer met dezelfde ogen naar een tuinhuis. Zo start het verhaal en meteen daarna wordt Urbain dood aangetroffen in het tuinhuis van zijn volkstuintje. Het verhaal wordt heel uitgebreid verteld vanuit het ik-perspectief. Wie het is, blijft heel lang een geheim. Heel goed gezien van de auteur want zo ga je zelf ook op zoektocht naar antwoorden op de vele vragen. Doorheen het verhaal komen we steeds meer te weten over de ik-persoon. De hoofdpersonages zijn heel goed uitgewerkt en hierdoor is het zeker een psychologische thriller.

Het verhaal is mysterieus en spannend maar zeker geen nagelbijter, maar het zit hem ook in het heel goed uitgevoerde politiewerk. Het boek is ook heel beeldend en eigentijds/multicultureel, maar de auteur heeft bewust gekozen om de coronapandemie niet in het verhaal te integreren en dit vind ik heel goed. De hoofdstukken zijn kort en leuk om te lezen, maar vooral veel nieuwsgierigheid tijdens het lezen. De schrijfstijl is heel vlot en levendig. Blijkbaar is dit het tweede boek waarin Stef Michiels een onderzoek leidt, maar het boek kan heel goed losstaand gelezen worden.

Meer recensies van Sabrina