Confronterende, actuele YA voor iedereen

Dit boek is enorm confronterend. Bij veel dystopian-boeken krijg je het gevoel dat het erg 'ver-van-mijn-bed' is, maar de situatie in Dor zou wel eens snel werkelijkheid kunnen worden. Ik vond het erg goed dat klimaatsveranderingen betrokken werden in het verhaal, dat maakte dat je een zeer benauwend gevoel kreeg bij het lezen en dat het verhaal veel dichterbij kwam.
Verder was de schrijfstijl heel erg vlot en goed gekozen. Je volgt namelijk vooral Alyssa En Kelton, maar af en toe krijg je ook stukjes over situaties in het gewone leven (bijvoorbeeld op een luchthaven of een elektriciteitscentrale). Zo werd de wereld uitstekend geschetst en zag je als lezer het grotere plaatje.
Ik kan alleen maar concluderen dat Dor een geweldige YA is over een actueel onderwerp. Een dikke aanrader!

Meer recensies van samanthasboekenhoekje