Cinder & Ella - de ultieme romance

Genre: Young Adult
Pagina’s: 367
Uitgeverij: De Fontein
Cijfer: 5/5

Wie kent nu niet het sprookje Cinderella. Je weet wel Assepoester en de knappe prins. Dit is eerder een moderne versie van het oh zo bekende sprookje.

~ Het verhaal: ~
Het verhaal begint met een ijzersterke proloog neergepend door Kelly Oram. Ella haar gelukkig leventje krijgt een andere wending wanner ze een auto ongeluk krijgt samen met haar moeder. Haar moeder komt om het leven, een coma, 70% van haar lichaam is verbrand maar dan komt ze terecht bij haar vader en zijn nieuwe gezin. Daar krijgt ze een heel koude ontvangst van haar stiefzussen.

~ Mijn favoriete personage: ~
Ella is één van mijn favoriete personages uit het boek. Ondanks alles wat ze meemaakt in het boek kruipt ze er telkens weer sterker uit. Cinder omschrijft haar als grappig, intelligent en een sterke overlever. Zo komt ze ook echt over in het verhaal. Ze is ontzettend lief en word slecht behandeld waardoor je medelijden met haar krijgt.

~ Cinder of was het nu Brian: ~
Cinder of ook wel Brian genoemd is de hotste acteur uit Hollywood. Een bad boy waarvan je gaat houden. De haat liefde verhouding tussen Cinder & Ella tovert je een glimlach op je gezicht. Nee deze bad boy kan je echt niet haten.

~ Wat vond ik zelf van het boek: ~
Wie mij volgt op instagram @sanleest zag misschien al een beetje mijn mening verschijnen over dit boek. Kelly Oram heeft een prachtig boek geschreven. Tussen de mooie woorden kan je echt lezen dat uiterlijk niet belangrijk is maar wel het innerlijke. Een boek met een prachtige boodschap.

Ella vond ik van in het begin een prachtig personage. Af en toe moest ik even een traantje weg pinken. Ik werd er zelfs een beetje verdrietig van.

Ondanks dat het boek een beetje voorspelbaar is, waren er toch verrassende gebeurtenissen door heen het boek. Ik kreeg zelfs een beetje medelijden met één van de stiefzussen. Het einde is zo mooi, het tovert een glimlach op je gezicht en laat je even weg dromen.

~ Vervolg op Cinder & Ella? ~
Er komt een vervolg op Cinder & Ella. Als je de laatste pagina om draait zie je de tekst “nog lang en gelukkig?”. Ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat er een vervolg komt op dit boek. Voor mij mocht het eigenlijk bij dit einde blijven. Natuurlijk ben ik ook wel nieuwsgierig naar het 2e boek. Ik heb totaal geen idee wat we mogen verwachten bij het 2e boek. In het voorjaar van 2021 verschijnt het nieuwe boek van Kelly Oram in het Nederlands.

~ Vijf prachtige hartjes: ~
Cinder & Ella krijgt van mij 5 prachtige hartjes. Echt een aanrader als je houdt van het sprookje Cinderella, de bad boy, de boze stiefzussen en de ultieme romance die je stiekem zelf ook wel wilt.

Meer recensies van Sanleest